Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Børnehuset Badutski som arbejdsplads

Som medarbejder i Børnehuset Badutski er du en del af en arbejdsplads, hvor vi hele tiden arbejder på at gøre det endnu bedre, så vi kan være den bedste vuggestue og børnehave for vores børn.

Vi har børnene i fokus i alt, hvad vi gør, fordi de er vores vigtigste opgave - og derudover tror vi på, at når børnene trives, så trives de voksne også. Derfor foregår hverdagen i Børnehuset Badutski på børnenes præmisser - og som medarbejder er du en rigtig vigtig medspiller i at skabe det gode børneliv.

Struktur skaber trivsel

Vi arbejder med en høj grad af struktur for hverdagen, så både børn og voksne altid ved, hvad der skal ske. Jo mere struktur vi har for dagen, ugen og måneden, jo mere tid kan vi bruge sammen med børnene. Vi arbejder blandt andet med månedsplaner, som vi bruger til at planlægge hver dags aktiviteter en måned ad gangen. Derudover foregår alle vores aktiviteter i mindre grupper, så vi kan være nærværende med børnene

Udvikling fremfor plejer

I Børnehuset Badutski har vi ikke noget "plejer". Vi er i en spændende udvikling, som skal sikre, at vi altid har de bedste rammer til at skabe gode børneliv. Det betyder også, at du som medarbejder hos os får god mulighed for at byde ind, hvis der er noget, du er særligt god til og gerne vil bruge i dit arbejde med børnene - hvad end det er en pædagogisk metode eller en kreativ evne.

For at vi kan udvikle vores pædagogik, udvikler vi også vores personale, blandt andet gennem forskellige kurser og faglig sparring, så alle er klædt godt på til opgaverne. Det skal være spændende at gå på arbejde, og derfor gør vi også, hvad vi kan for at bringe alle vores medarbejderes kompetencer i spil, eksempelvis gennem særlige opgaver og mere ansvar til dem, som vil det.

To huse - et arbejdsfællesskab

Selvom vi er fordelt på to huse, er vi et samlet arbejdsfællesskab. Vi hjælper hinanden på tværs af husene, og mangler der personale i et hus, giver nogen fra det andet hus en hånd med.

Vi er et arbejdsfællesskab, hvor alles perspektiver er lige vigtige, og alle bliver hørt. Vores dialog er forankret i de pædagogiske perspektiver og i børnenes behov, og vi arbejder sammen for at finde de bedste løsninger.