Nye forældre

Når I bliver tilbudt en plads her i Børnehuset Badutski, er I meget velkomne til at komme og besøge os - vi vil nemlig gerne vise jer rundt og fortælle om vores vuggestue og børnehave.

Vi har to huse - et i Oehlenschlægersgade og et i Matthæusgade. I begge huse er der både vuggestue og børnehave, og I vil blive tilbudt en plads i det hus, hvor der er en ledig plads. Er der en ledig plads i begge huse, kan vi tage en snak om, hvilket af husene I foretrækker, og hvor vi tror, jeres barn vil passe bedst ind.

Efter I har sagt ja til pladsen hos os, bliver I kontakten af en pædagog på jeres barns nye stue for at aftale et tidspunkt til en opstartssamtale. Ved opstartssamtalen er der mulighed for, at vi kan lære jer og jeres barn at kende, og vi kan fortælle meget mere om, hvad det vil sige at være barn og forældre jer hos os.

Den første tid

Når jeres barn skal starte hos os, anbefaler vi, at I afsætter to uger, hvor en forælder kan være tilstede her hos os sammen med jeres barn og I kan aflevere sent og hente tidligt, indtil jeres barn er helt trygt ved sin nye hverdag. Opstarten er selvfølgelig fleksibel, og vi tilpasser den til jeres muligheder og jeres barns behov.

Når jeres barn har været i Børnehuset Badutski i omkring tre måneder, inviterer vi jer til en samtale, hvor vi kan tale om, hvordan den første tid har været, og hvordan jeres barn trives hos os.